Dieta na masę

Prawidłowo skomponowana dieta na masę powinna być uzupełnieniem treningu na masę. Odpowiednia dieta spowoduje, że efekty ćwiczeń będą o wiele szybciej widoczne. Warto pamiętać, że podczas ćwiczeń zwiększa się zapotrzebowanie naszego organizmu na kalorie.

źródło: pixabay.com

To jak wiele kalorii będziemy musieli dostarczyć naszemu organizmowi, jest kwestią indywidualną i zależy od naszego zapotrzebowania, i tego, jak intensywne są nasze treningi. Niektóre produkty spowodują, że nabór masy będzie dla łatwiejszy i szybszy.

Przygotowując dietę na masę, nie możemy zapomnieć o tym, że musimy dostarczyć naszemu organizmowi zbilansowane posiłki, które będą zawierać odpowiednie porcje węglowodanów, białek, tłuszczy, witamin oraz mikroelementów.

Chcąc, aby nasza dieta była efektywna, warto spożywać 5 do 6 posiłków o stałych godzinach i porcjach. Warto także pamiętać, że nasz organizm składa się głównie z wody, dlatego też powinniśmy spożywać 3 litry wody niegazowanej, a w upały nawet 5 litrów.

Węglowodany to produkty, które dostarczają nam energii, możemy znaleźć je w:

  • Produktach zbożowych – kaszy, ryżu
  • Makaronach
  • Warzywach – fasoli, ziemniakach
  • Owocach – bananach
  • Płatkach owsianych
  • Pieczywie pełnoziarnistym

Dzienna dawka węglowodanów powinna wynosić 5g – 7g/ 1kg masy ciała.

źródło: pixabay.com

Osoby, które ćwiczą na atlasie do ćwiczeń, czy też innym sprzęcie, który ma za zadanie zbudować nasze mięśnie, powinny wprowadzić właśnie taką dietę.

Białka to podstawowy składnik mięśni. Zalecana dawka na dzień wynosi 2g/1kg masy ciała. W czym znajdziemy białka:

  • Mięsach – drobiu, wołowinie
  • Rybach
  • Jajach
  • Białym serze
  • Mleku
  • Jogurtach

Tłuszcze – są bardzo istotnym składnikiem odżywczym. W diecie na masę warto wprowadzić takie produkty:

  • Oliwa z oliwek
  • Tłuste ryby

Ostatni posiłek powinien zawierać dużo białek i bardzo mało węglowodanów.

Jak widzicie, stworzenie diety na masę nie jest takie proste, dlatego też powinniśmy wziąć pod uwagę wszystkie powyższe w celu osiągnięcia jak największych efektów podczas ćwiczeń.

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *