Czy wegetarianizm jest dla nas zdrowy?

W Polsce, czy też za granicą staje się coraz bardziej modne przechodzenie na wegetarianizm. Cóż to takiego ten wegetarianizm? Otóż wegetarianizm to nic innego, jak rezygnacja z jedzenia mięsa. Człowiek, który nie je mięsa to wegetarianin. Mimo tak dużej popularności wegetarianizmu są również i jego przeciwnicy. Uważają oni, że rezygnacja z jedzenia mięsa to przyczyna niewłaściwego odżywiania się, która może prowadzić do anemii. Nie jest to jednak prawdą. Wegetarianizm to zdrowie.

wegetarianizm

źródło: pixabay.com

Wegetarianie żyją znacznie dłużej, rzadziej zapadają na choroby serca i układu krążenia. Odpowiednio wyważony i urozmaicony wegetariański sposób odżywiania zapewni nam wszystko, czego potrzebujemy, by być zdrowym i silnym. Wegetarianin, który nie je mięsa zastępuje go innymi produktami, które również dostarczają potrzebnych naszemu organizmowi składników pokarmowych, minerałów i witamin. Teraz wymienię niektóre z nich.

Na pierwszym miejscu jest białko, które jest podstawowym budulcem naszego organizmu. Wegetarianin znajdzie je m.in. w produktach sojowych, fasoli, soczewicy, grochu. Powinien jeść także kasze, makarony, pieczywo (najlepiej razowe), orzechy i nasiona. Żelazo jest drugim po białku składnikiem pokarmowym, którego potrzebujemy w naszym organizmie. Ma on wpływ m.in. na odporność organizmu i koncentrację. Mnóstwo żelaza znajdziemy w zielonych, liściastych warzywach, fasoli, soczewicy, oraz innych wyrobach sojowych. Również w jadłospisie dla wegetarianina powinien znaleźć się pełnoziarnisty chleb, nasiona dyni i słonecznika oraz orzechy i suszone owoce. Trzecim z kolei składnikiem pokarmowym jest wapń. Wapń odpowiedzialny jest za wzrost i zdrowie kości oraz zębów. Ziarna sezamu, tofu (serek sojowy), zielone warzywa, takie jak szpinak, brokuły, to znakomite źródło wapnia. Wapń zawierają w sobie również rośliny strączkowate, mleko sojowe, migdały i pomidory. Następnym składnikiem pokarmowym, który powinien znaleźć się w organizmie wegetarianina jest cynk. Cynk odpowiada za wzrost organizmu i zdrową skórę. Cynk znajdziemy przede wszystkim w potrawach z soczewicy i dyni. Jest on także w chlebie pełnoziarnistym, brązowym ryżu, ziarnach sezamu oraz orzechach i pieczarkach.

warzywa

Z powyższego wynika, że wegetarianizm jest nie tylko modny, ale również i zdrowy. Przechodząc na wegetarianizm pamiętajmy przede wszystkim, aby mięso zastąpić produktami bogatymi w składniki odżywcze, sole mineralne i witaminy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *